zondag 20 maart 2011

Gordijnen


Eindelijk zijn ze er: onze gordijnen! We hadden ze al een tijdje geleden besteld, tegelijk met de jalouzieën (ze zijn niet van luxaflex, dus zo mag ik ze niet noemen :-)). Op de gordijnen moesten we echter nogal lang wachten, omdat de stof een lange levertijd had. We vonden het best moeilijk om zoiets uit te kiezen: je moet er wel jaren tegen aankijken. Het moet isoleren, sfeer geven, niet te druk zijn... Eerst zijn we bij wat winkels zoals de HEMA en IKEA gaan kijken, maar daar zagen we alleen stoffen met felgekleurde, grote bloemen. Als je toevallig niet mooi vindt wat hip is, kun je maar beter je licht opsteken in een speciaalzaak. Ineens dacht ik aan de interieurzaak van kennissen van ons. Daar eens gaan praten, een hele ochtend uitleg gekregen over duizend en één stoffen en hun voor- en nadelen. Beer kon niet mee, maar dat was geen probleem want ik mocht gerust staaltjes lenen. Dan konden we meteen kijken hoe het in ons huis zou staan. Omdat ik met de staaltjes nog in de trein moest kunnen, moest ik al meteen de keuze aan stoffen beperken. Uiteindelijk bleek Beer een aantal stofjes niet mooi te vinden, of wel mooi maar niet als gordijn. Na heel wat gewik en geweeg is het deze mooie, vrij zware stof en deze zonnige kleur geel geworden. We zijn er allebei heel tevreden mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten