zaterdag 5 maart 2011

Onze stad

We wilden graag in een stad wonen, vanwege voorzieningen als openbaar vervoer, een goede bereikbaarheid per trein, een ruim aanbod aan winkels en kunst en cultuur (theater!) in de buurt. Maar ik wilde niet wonen in zo'n grote stad als waar ik vandaan kwam, waar je de agressie standaard kunt voelen op straat. Er is daar genoeg te zien en te doen, maar mijn plezier wordt al gauw verpest als er weer van die latent agressieve mensen langskomen (en dat is vaak). Nu ik er weg ben, kan ik meer genieten van mijn oude stad. Ik kan de ruimte op zich loskoppelen van de mensen die erin rondlopen, zien dat het niet aan de ruimte op zich ligt. Onze huidige woonplaats kenden we al van onze studietijd. De sfeer in het centrum is doorgaans prima. Het is wat kleinschaliger: je komt altijd wel iemand tegen. Er zijn veel soorten winkels, genoeg 'alternatieve' voorzieningen zoals een antroposofische huisarts, en als je wilt kun je in no time in ongerepte natuur zitten. Wat ook heel leuk is, is dat we makkelijk naar de universiteit kunnen voor allerlei activiteiten, zoals bijvoorbeeld een studium generale-lezing of science café. Deze stad geeft ons de ruimte om te worden wie we zijn, onze eigen keuzes te maken. Wat ben ik blij met die keuze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten