dinsdag 5 april 2011

Kledingruilfeestje en meer

Het is weer lente en dus kun je weer eens wat anders aan dan een dikke wolle trui: tijd om de kledingkast te inspecteren.

Het eerste naaikarweitje sinds ons samenwonen is alweer gedaan: Beer heeft vorig jaar een heel cool shirt van Desigual in een outlet in Berlijn gekocht, maar hij heeft het nog nooit gedragen. Door een kleerhanger in zijn kast was er namelijk een gat in gekomen. Op zich niet zo'n onoverkomelijk iets om te repareren, maar natuurlijk heb ik niet zomaar even zo'n obscure kleur garen in huis. Laatst dacht ik er eindelijk aan om het shirtje mee te nemen naar de markt (waar een kraam met allerlei naaispullen staat) en het daar gewoon even naast de klosjes garen te leggen. Eenmaal met het juiste garen in huis is het snel gepiept. Nu maar hopen dat hij het veel gaat dragen.

Over naar mijn kledingkast (strikt genomen dezelfde, want we hebben ieder de helft van de grote kast). In diezelfde week heb ik me bezondigd aan het kopen van twee mooie rokjes. Eentje bij de HEMA, in de aanbieding en een hele dure van Desigual - echt zo'n cool en fantasierijk merk! Ook meteen maar even een paar eenvoudige gympies aangeschaft. Van de winter wil ik graag schoenen van Camper, maar omdat die nogal duur zijn moet ik dan maar even goedkope zomerschoenen dragen.

En dan was er nog iets bijzonders: een vriendin hield een kledingruilfeestje. Dat wilde ik wel eens meemaken! Bij het verhuizen had ik al wat kleren in een doos gestopt waarvan ik dacht: "Te mooi om in de kledingbak te doen, maar ik trek het niet meer aan. Dat geef ik nog wel eens weg." Dit was een mooie gelegenheid om een ander daar een plezier mee te doen. In totaal zo'n tien meiden hadden hun kledingkast opgeschoond en we legden alles soort bij soort op een grote tafel bij elkaar. Truien bij truien, rokjes bij rokjes, etc. Om de beurt ging één van de dames een stapel showen. Als je een kledingstuk zag dat je wilde passen, hoefde je maar te roepen. Stond het? Dan was het van jou! Ook als meerdere mensen voor hetzelfde ding interesse hadden, ging dat heel harmonisch.


Ik vond het echt heel leuk dat iedereen de kleren zo mooi vond die ik had meegenomen. Sowieso was er een erg fijne sfeer, iedereen was zo lief voor elkaar en het was geen enkel probleem om met vrijwel allemaal onbekende meiden samen in een kamer te staan terwijl je je omkleedde en jezelf kritisch aanschouwde in de spiegel. Ik kende eigenlijk alleen de vriendin die het organiseerde, maar had al snel leuk contact met de andere dames. 's Avonds laat kwam ik thuis met de oogst van 2 hemdjes, 1 ART-rokje en 1 spijkerbroek (waar ik niets aan hoef te vermaken!). Laat de lente maar komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten