donderdag 26 mei 2011

Stampertje

Mijn oudste oppaskindje is inmiddels bijna afgestudeerd. Ik pas allang niet meer op haar, maar zij was de oudste van de kinderen waar ik als puber en student op paste. Nu woont ze op een studentenkamer en gaat haar afstudeerstage doen in Zuid-Afrika. Ik ben best trots op haar, voor zover ik daartoe recht van spreken heb. Gisteravond kwam ze eten, want we zijn nog steeds vriendinnen. Over en weer is dat altijd 'spelen met ons mooie servies', want ze houdt net als ik erg van Blondspulletjes enzo. Altijd een uitgelezen moment om bijvoorbeeld de mooie (Oilily-)theepot te gebruiken. Ik had me laten ontvallen dat ik graag deze Blond stamppotstamper wilde hebben, en die had ze als verlaat verjaardagscadeautje voor me meegenomen. Echt superlief! Het grappige is dat ze zelf onlangs nog verzuchtte: "Zo, en nu ik op mezelf woon, eet ik nooit meer stamppot!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten