woensdag 13 juli 2011

Boomhut


Ik kijk door het raam naar buiten en zie dit prachtige groene uitzicht. Even lijkt het of ik me in een reusachtige, bijzonder comfortabele boomhut bevind. Als kind wilde ik altijd graag een boomhut. Dat had ik van kinderen op tv gezien, bij de VPRO op zondagochtend. Ik wist alleen niet hoe ik die moest bouwen en daarom had ik ook graag een grote broer gehad, zodat die me dan kon helpen (en hij was nog voor veel meer andere dingen handig geweest). Ik vertel Beer van mijn boomhutgevoel en we fantaseren verder... "Boomhut met internet," zegt hij. Mooie titel voor een kinderboek.

Het is natuurlijk belachelijk om je flatje een naam te geven, dat doe je alleen bij grote landhuizen of op z'n minst bij een twee-onder-een-kap-woning. Anders zouden we wel een bordje met 'De Boomhut' boven onze deur kunnen hangen. Beer vindt het geen goed idee, hij is meer voor 'Huize Parkzicht'.  Ook een prachtnaam natuurlijk. ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten