vrijdag 16 september 2011

Deze week zag ik... een symbolisch tafereeltje

Het was zo'n dag dat ik van hot naar her had gerend: 's ochtends gewerkt aan mijn artikel voor ons bedrijfsblad, hier en daar wat schoonmaken en opruimen in huis, 's middags koffiedrinken met een studievriend en nog snel even boodschappen halen voordat Beer thuiskwam. Aan het eind van de middag kwam ik thuis en ging eens lekker zitten met een boekje.

Sinds we in ons nieuwe huis wonen, hebben we het oliebrandertje nog bijna niet gebruikt en ik besloot het in ere te herstellen, net als de mooie Leaf Man-schaal die nu op onze salontafel staat. Eerder durfde ik die niet uit zijn knalplastic te halen omdat er nog te veel geklust moest worden en ik bang was dat er iets op zou vallen of iets dergelijks.

Ik ging rustig zitten op de bank, telefoon en agenda bij de hand en toch even chillen. Ik las mijn boek, maar ineens keek ik op en staarde wat dromerig voor me uit. "Wat grappig", dacht ik bij mezelf. "Zoals deze spullen nu op tafel staan en liggen, symboliseert een beetje mijn dagelijks leven." Ik word geleefd door mijn agenda en de 'moderne technologie' (deze aanhalingstekens omdat ik heus wel weet dat mijn telefoon niet zo hip is), maar op de achtergrond is daar altijd het bewustzijn van het licht en van het leven in en achter en door de dingen heen (daarvoor staat de natuurgeest op de schaal). Helemaal daar weer achter is toevallig de plank met filosofieboeken. Ik vind het belangrijk om die te lezen, maar ik kan het alleen maar als ik er voldoende rust en energie voor heb. Je bewust zijn is één, maar er ook nog studie van maken is twee. Daarom nog extra symbolisch dat die er weer achter staan.


Deze week zag ik is een initiatief van Daan en Roos.

3 opmerkingen:

  1. Mooi tafereeltje. En mooi ook dat je zag hoe dit jouw leven symboliseert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig is dat he als je zomaar in eens je je heel erg bewust wordt van je omgeving en jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je dat er ook nog in weet te zien, het kan zo helpen he, even tot rust komen en de wereld om je heen weer beter kunnen zien.

    BeantwoordenVerwijderen