dinsdag 13 september 2011

Wat ik van de DE-punten kocht...

Vorige maand blogde ik al over al die Douwe Egbertspunten die ik van mijn attente collega's kreeg. Ik beloofde toen dat ik nog iets zou vertellen over mijn plannetje met die punten.

Ik ben een groot fan van het DE Oililyservies. Twee jaar terug kreeg ik al de Oilily theepot. Dat is overigens best een grappig verhaal; ik heb er namelijk twee. Mijn moeder en mijn toenmalige collega's en mijn vriendinnen en nog allemaal andere lieve mensen hadden voor mij punten gespaard, zodat mijn moeder als verrassing voor mij die theepot van de punten kon kopen voor mijn verjaardag. Beer wist dat niet en wilde mij graag een superromantisch verjaarscadeau geven: die Oilily theepot die ik zo graag wilde hebben. Helaas was die toen niet meer in de dichtstbijzijnde DE-winkel voorradig (hoe kon dat nou?) en is hij helemaal naar Venlo (!) gegaan, om daar - nota bene zonder DE-punten - de theepot voor mij te kopen. Het was natuurlijk heel raar om dankzij zoveel goede bedoelingen ineens TWEE van die theepotten te hebben, maar op aanraden van een vriendin (de moeder van onze logé van afgelopen weekend) heb ik ze maar allebei gehouden en inmiddels vind ik het wel een heel geruststellend idee dat àls-ie stuk valt, er altijd nog eentje is.

Na deze uitbundige start van mijn Oililyserviescollectie had ik daar zelf alleen nog maar twee theetipjes bij kunnen sparen. Ik drink namelijk geen DE-koffie en hou ook heel erg van kruidentheetjes van bijvoorbeeld Piramide of Yogi Tea en ja, dan gaat het niet zo hard, hè.

Met de punten die ik onlangs kreeg, kon ik mijn servies echter substantieel uitbreiden. Ik heb namelijk vier mooie gebaksbordjes uitgezocht. Zulke mooie bordjes moeten natuurlijk even ingewijd met een feestelijk baksel (wat uiteraard ook ter ere van de logeerpartij was): mijn eerste zelfgebakken cupcakes!


1 opmerking:

  1. Dit serviesgoed is ook schitterend!
    Helaas houdt manLief niet zo van dit uitbundige, dus houd ik het bij de simpele DE kopjes en schoteltjes.

    BeantwoordenVerwijderen