maandag 12 maart 2012

Home sweet home #3

Mag ik u voorstellen: dit is onze enige plant in huis. Ik hou best van planten en zou er ook wel meer willen, maar het is een soort finishing touch in je huis - is mijn overtuiging. Zolang er dus nog genoeg andere klusjes liggen, ga ik niet actief naar iets groens op zoek. Eerdere plantjes die we hebben gekregen zijn doodgegaan, en dat laat ik nu maar even zo. Natuurlijk gaat mijn hart sneller kloppen van al die schattige lentebolletjes die momenteel bij de bloemist te koop zijn. En als de tijd er rijp voor is, ga ik allemaal kruidenplantjes aanschaffen, zodat ik altijd verse kruiden in de keuken heb. Tot die tijd hebben we echter alleen dit cactus-achtige geval. Dat klinkt wat oneerbiedig, maar er hoort wel een mooi verhaaltje bij:

Beer kreeg deze plant van een vriend die hij al sinds de kleuterschool kent. Ze zaten samen op de Montessorischool en daar moet elk kind een plantje meenemen voor op zijn of haar tafeltje, wanneer het voor het eerst op school komt. Het plantje dat nu bij ons staat, is een stekje van de kleuterschoolplant van Beers vriend. Na zoveel jaren doet zijn plantje het nog steeds en laat het zich blijkbaar ook nog stekken. Het mag er dan niet bijzonder fleurig uitzien, toch is het een mooi symbool voor hun vriendschap die al zo lang bloeit.


Home Sweet Home is een initiatief van Barbaramama. Klik hier voor de andere deelnemers. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten