woensdag 2 mei 2012

Budgetshoppen

Gisteren zag ik dat het op kantoor vandaag niet druk zou worden, dus nam ik spontaan een dagje vrij. De zon scheen en ik besloot de stad in te gaan. Ik had een paar dingen op m'n verlanglijstje, maar gezien de huidige toestand kon ik ook niet zomaar veel geld gaan uitgeven. Misschien juist omdat het me erg goed lukte om allerlei mooie en tegelijk nuttige dingen voor slechts een paar euro bij elkaar te scharrelen, maakte die zonnige winkelmiddag me blij. 

De muziekwinkel waar ik even wilde kijken, bleek dicht. Zo was ik meteen al behoed voor al te dure aankopen. Maar goed, ook van minder grote uitgaven kun je genieten: zo vond ik precies de witte plakhaakjes die ik zocht voor in de keuken en precies de juiste maat muffinvormpjes voor in m'n nieuwe bakblik. Het stelt niets voor, maar ik werd er blij van. Net als van de 3 rollen cadeaupapier voor maar 1 euro. Gewoon iets dat we nodig hadden, maar je kunt dan vrolijk worden als je een mooie, voordelige oplossing vindt voor je 'probleem'. 

Dingen die ik helemaal niet nodig had, kocht ik natuurlijk ook. Een flesje biologische ijsthee voor Beer omdat ze voor de halve prijs waren. Hij vindt dat zo lekker! En voor mezelf deze grappige gympen bij de H&M. Ik had ze al eerder gezien en viel toen al voor de klittenbandsluiting (ik hou van rare sluitingen, vooral bij schoenen) en de opvallende kleur, maar ja, waar draag je zoiets bij? Nu ze in de uitverkoop waren en nog maar 3 euro kostten, vond ik dat ineens een minder relevante vraag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten