donderdag 24 mei 2012

Picknickwraps

Heerlijk hè, dat zonnige weer. Eindelijk hebben we dan toch nog een mooie lente. Wij houden ervan om er dan op uit te trekken, bijvoorbeeld naar een mooi park of bos. Extra romantisch is het dan om samen te picknicken. Beer heeft me eens verteld dat hij als klein Beertje graag picknick speelde bij zijn ouders in de tuin, op een kleedje met een doosje rozijntjes. Ik zie het helemaal voor me - zo schattig! Tegenwoordig picknicken we wel iets uitbundiger, want ik hou ervan om allerlei picknickhapjes te verzorgen en klaar te maken. Zo is deze picknickwrap inmiddels een klassieker, ook handig om bijvoorbeeld mee te nemen naar zomerfestivals!

Met zo'n 75 gram notenrijst, wat verse kruiden, lente-uitjes, cherrytomaatjes en geraspte kaas maak je zo een lekkere vulling voor een stuk of 8 à 10 kleine wraps. Verpak ze in een servetje en eventueel in huishoudfolie en bewaar ze in de koelkast tot dat je op pad gaat. Behalve van de rijst geef ik even geen exacte hoeveelheden, want ik rommel eerlijk gezegd zelf altijd maar een beetje wat aan. Als de kleurtjes van de rijstvulling mooi verdeeld zijn, vind ik het wel best. Je kunt er uiteraard ook allerlei andere dingen in doen, bijvoorbeeld restjes eten die je over hebt. Eet smakelijk! 



1 opmerking:

  1. mjam heerlijk picknicken (met heel veel lekkers natuurlijk!). Ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen