dinsdag 7 augustus 2012

Digisoof

"Hahaha," lachte Leentje toen ze tijdens haar bezoekje aan ons even de treintijden wilde opzoeken op mijn computer. "Dit zou mijn broer eens moeten zien. Volgens hem zijn antroposofen van die  geitenwollensokkentypes, die amper een computer durven aanraken." Hierbij moet ik even opmerken dat Leentje en haar broer uit een echt antroposofisch nest komen, maar desondanks heeft haar broer er dus nogal vastomlijnde ideeën over.

Waar Leentje op doelde toen ze achter mijn computer plaatsnam, was mijn digitale versie van Rudolf Steiners weekspreukenkalender. Superhandig: bij het opstarten van de computer krijg je meteen de actuele spreuk voor die week in beeld. Natuurlijk ligt die ook in boekvorm op mijn nachtkastje. Een tijdlang ben ik heel trouw met de spreuken beziggeweest, maar op een gegeven moment is dat weer verwaterd. Het boekje ligt nog altijd binnen handbereik, om het zo weer op te kunnen pakken. De digitale versie herinnert me er telkens aan en bovendien word ik er weer even op geattendeerd dat er meer is dan alsmaar achter de computer zitten. Een bijzonder nuttige gedachte als je het mij vraagt.

Ook toe aan een meditatief momentje tijdens het computeren? De weekspreukenkalender is gratis te downloaden bij Antrovista.

1 opmerking:

  1. Wat goed, manlief schrikt zich een hoedje straks als hij de computer opstart ;-) Ik ga hem ook downloaden!

    BeantwoordenVerwijderen