zaterdag 10 november 2012

Vriendschap

Wat is het toch fijn dat het voor sommige vriendschappen helemaal niet uitmaakt hoeveel tijd ertussen zit dat je elkaar spreekt. Met een vriend die ik al maanden niet gesproken had, hing ik zomaar ruim een uur aan de telefoon en ook ging ik een dagje op stap met iemand waarmee ik vier jaar lang eigenlijk alleen via facebook, linkedin en dergelijke contact had gehouden. Zoiets werkt natuurlijk niet met iedereen, maar wat is het leuk als je elkaar na zo'n lange tijd nog steeds wat te vertellen hebt! 

Sommige vriendschappen die ontstaan op school, studie of werk verwateren al snel wanneer je elkaar niet meer elke dag ziet. Hoewel, ook met enkele mensen van de basisschool en middelbare school heb ik nog steeds contact. Misschien heeft het ermee te maken dat het in de bovenstaande twee gevallen ging om mensen die ik leerde kennen in een setting waarbij we ongeveer een keer per maand bij elkaar kwamen. Niettemin is het grappig en fijn om te ontdekken dat voor een betekenisvolle vriendschap niet per se regelmaat of een hoge contactfrequentie nodig is, als het gaat om mensen waar je niet gemakkelijk even tussendoor een kop koffie gaat drinken!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten